
We zijn het schooljaar begonnen met allerlei leuke spelletjes en activiteiten om elkaar beter te leren kennen.
In deze eerste periode hebben we gewerkt aan een project waarbij ontwerpend leren centraal stond. Misschien kent u de hamburger op een suikerbrood wel – een gek idee, maar stiekem een groot succes! Geïnspireerd door dit soort verrassende combinaties hebben de kinderen minstens drie nieuwe hotdogs ontworpen. Al deze creaties zijn verzameld op hun zelfgemaakte menukaart. Ondertussen hebben ze ook flink geoefend met PowerPoint, waardoor hun digitale vaardigheden een mooie boost hebben gekregen.
Daarnaast zijn de kinderen aan de slag gegaan met hun portfolio. Misschien heeft u de map al eens thuis gezien. Ze hebben onder andere het blad ‘Dit ben ik’ ingevuld, waarin ze iets over zichzelf vertellen.
We hebben deze periode ook tijd besteed aan mindset. Wat vind je makkelijk? Wat vind je lastig en brengt je in de ‘leerkuil’? Welke gedachten heb je dan – en welke gedachten helpen je om door te zetten? Het zijn waardevolle gesprekken waar de kinderen actief en enthousiast aan deelnamen.
Kortom: een periode vol creativiteit, groei en plezier!
Na de herfstvakantie starten we met een nieuw project waarin onderzoekend leren centraal staat. We hebben er nu al zin in!
