Periode start- herfstvakantie 2024
Op de eerste dag waren er veel gespannen gezichten te zien, maar al gauw waren die verdwenen. We zijn namelijk aan de slag gegaan met allerlei spelletjes en activiteiten om elkaar te leren kennen.
Deze periode werkten we aan een project waar “ontwerpend leren” centraal stond. Alle kinderen hebben een (basket)balspel ontworpen en uitgevoerd. Het vergde soms nog wat aanpassingen en doorzettingsvermogen maar uiteindelijk werkten de spellen allemaal!!
Ook zijn de kinderen bezig geweest met hun portfolio. Deze map heeft u waarschijnlijk wel eens thuis voor bij zien komen. Zo hebben de kinderen het blad “dit ben ik” ingevuld, maar ook “dit ben ik in de groep”.
Tevens is er gewerkt aan de mindset: welke dingen vind je makkelijk en wat is juist moeilijk voor jou zodat je door de leerkuil moet? Welke gedachten heb je dan? En welke gedachten zouden dan helpend kunnen zijn?
We hebben kennis gemaakt met programmeren door middel van het programma “Scratch”. Grappig wat je een poppetje kunt laten doen via programmataal.
Kortom genoeg activiteiten waar de kinderen enthousiast aan deel hebben genomen.
Na de herfstvakantie start er een nieuw project waarin “onderzoekend leren” centraal zal staan.
